Wednesday 26 June 2013

ေႏြ သၾကၤန္ွနွင္႕ ျမဴခိုးေ၀႕ေ၀႕အလြမ္းမ်ား


ခ်စ္ေသာေႏြဦးသည္ ေက်ာခိုင္းလုလုျဖင္႕ ကမၻာေျမကို လြမ္းဖြယ္ဖန္ေနသည္။ ဆရာဘုန္းနိုင္က ျပပြဲခ်ိန္ သီသီခိုးျပီး ေႏြဦးကို ရက္တိုးျမွင္႕ရန္ ေတာင္းပန္သကဲ႕သို႕ ကၽြန္ေတာ္သည္လည္း ေႏြဦးကို ေတာင္းပန္ခ်င္သည္။ သို႕ေသာ္ျငား ဤမွ်အထိ  ေလာဘၾကီးရန္ မသင္႕ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္သည္။ ေလာဘၾကီးေစဦးေတာ႕ ခ်စ္ေသာေႏြဦးသည္ ကၽြန္ေတာ္႕အလိုကိုျဖည္႕၍ ရပ္တန္႕မည္လည္း မဟုတ္။ သူသည္ရာသီ ရထား ျဖစ္သည္႕အေလ်ာက္ ဘူတာရံုမွ ဆက္လက္ထြက္ခြါေပမည္။ ေႏြဦး လြန္လုစ ျဖစ္ေသာ္လည္း ပင္ယံ၀ယ္ ပိေတာက္တို႕ မ၀င္းေသး။ ေႏြဦးနွင္႕ ပိေတာက္သည္ သဟဇာတ ျဖစ္ဟန္မတူ။ မိုးတစ္ျပိဳက္ နွစ္ျပိဳက္က်သည္႕ ေႏြလယ္ေလာက္မွ ပိေတာက္တို႕ လဲ႕၀င္းသင္းရီတတ္သည္။`တစ္နွစ္တြင္ ဒီတစ္လေပပ၊ တစ္လတြင္ တစ္ရက္တည္းရယ္နဲ႕´ ဟု ဦးေၾကာ႕က ဆိုသည္။ သို႕ေသာ္ ယခုအခါတြင္ ပိေတာက္သည္ ခါတစ္ရံ တစ္လတြင္ နွစ္ရက္ေလာက္ ပြင္႕ခ်င္ ပြင္႕သည္။ လူအခ်ိဳ႕ကေတာ႕ ပိေတာက္ေတြ သစၥာမရွိေတာ႕ဟု ဆိုတတ္ၾကသည္။ သို႕ေသာ္ျငား ထိုပိေတာက္တို႕ ပြင္႕ျပီဆိုလွ်င္ျဖင္႕ လုလင္ပ်ိဳတို႕က အျမတ္တနိုး အခက္ခ်ိဳး၍ ခ်စ္သူ ေကသာဦးမွာ ဆင္ျမန္းေပးၾကသည္။ လံုမပ်ိဳတို႕ကလည္း တစ္နွစ္တြင္ တစ္ရက္ကေလး ပြင္႕ရသည္ပန္းဟု  နွစ္သက္စြာ အျမတ္တနိုး ပန္ဆင္တတ္သည္။ သို႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္႕တြင္ ထိုသို႕ေသာ အခြင္႕အေရးမ်ိဳး မရွိခဲ႕ပါ။ မရွိခဲ႕ျခင္း အေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ္ဖြင္႕ဆိုပါရေစဦး။




မွတ္မွတ္ရရ ဘံုဘ၀မွာ ၾကံဳရသည္႕  သူမကို ပထမဆံုးနွင္႕ ေနာက္ဆံုး `ခ်စ္တယ္´ ဟု ေျပာစဥ္က  ေဆာင္းမကုန္တတ္ေသး။ သို႕ေသာ္ျငား သူမကို ကၽြန္ေတာ္စေတြ႕သည္ကေတာ႕ ေႏြလယ္မွာပင္ျဖစ္သည္။ ထိုစဥ္က သၾကၤန္မတိုင္မီ ကၽြန္ေတာ္က အမိျမန္မာျပည္ကို ျပန္ေရာက္သည္။ ၾကားထဲတြင္ ျဖစ္ေပၚေသာ္ ပဋိပကၡမ်ားနွင္႕ ကၽြန္ေတာ္႕ မျပည္႕စံုမႈမ်ားေၾကာင္႕ေပေလာ မသိ။ သူမဆီမွ ကၽြန္ေတာ္႕ကို တုန္႕ျပန္ေသာအေျဖမွာ ကၽြန္ေတာ္႕ေမွ်ာ္လင္႕ခ်က္ပန္းတိုင္း က်ိဳးသည္႕ အေျဖသာတည္း။ သို႕ေသာ္ျငား ပရဟိတ ကိစၥတခ်ိဳ႕အတြက္ ရန္ကုန္တြင္ ရက္အနည္းငယ္ ေသာင္တင္ေနေသာ ကၽြန္ေတာ္႕ကိုေတာ႕ သူမနွင္႕အတူ သၾကၤန္အတြင္း ရိပ္သာ၀င္ရန္ ေျပာသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ဇာတိေျမ ေမြးရပ္ရြာေလးသို႕ ျပန္ခ်င္ေဇာၾကီးေနသည္က တစ္ေၾကာင္း သူမနွင္႕ နီးေနလွ်င္ ပိုျပီးခံစားရမွာ စုိးရိမ္သည္က တစ္ေၾကာင္းေၾကာင္႕  သူမစကားကို နားမေထာင္နုိင္ခဲ႕ပါ။ ရန္ကုန္မွ အလြမ္းေတြကိုသာ တနင္႕တပိုး ထုတ္ပိုးျပီး ဇာတ္ိရြာေလးသို႕ ကၽြန္ေတာ္ျပန္ခဲ႕သည္။ သၾကၤန္းအတြင္း ထိန္ေ၀ေနေသာ ပိေတာက္ပန္းမ်ားကို ၾကည္႕ျပီး ကၽြန္ေတာ္ သူမကို နင္႕နင္႕သည္းသည္း လြမ္းမိသည္။အလြမ္းကို ေျဖေဖ်ာက္ရန္အတြက္မူ ကၽြန္ေတာ္ မတတ္စြမ္းခဲ႕။ ေႏြေနအပူနွင္႕ ရင္အပူအတြက္ လည္ေခ်ာင္းထဲသို႕ ပူေလာင္ျပင္းရွေစသည္႕  ေဆးခါးရည္တခ်ိဳကို ေလာင္းခ်ရင္း ကၽြန္ေတာ္ဒဏ္ကို ကၽြန္ေတာ္ညာျပီး ကုခဲ႕သည္။ အမွန္မွာ ထိုလုပ္ရပ္သည္ စိတ္ဓာတ္ေပ်ာ႕ညံ႕သူတို႕ လုပ္ရပ္ဟု တစ္ခ်ိန္က ကၽြန္ေတာ္ ယူဆခဲ႕သည္။ ယခုအခ်ိန္မွာေတာ႕ ထုိယူဆခ်က္ကို ကၽြန္ေတာ္ လ်စ္လ်ဴရႈမိေလျပီ။ဒါေတြကို သူမ သိနုိင္မည္မထင္။ ကၽြန္ေတာ္ နိုင္ငံျခားသို႕ ျပန္ထြက္ရန္အတြက္ ရန္ကုန္ေရာက္ေတာ႕ ေမလေနွာင္းပုိင္း။ သူမ ကၽြန္ေတာ္႕ကို ေသရာပါ ဒဏ္ရာေတြ ေပးထားသည္႕တိုင္ေစ ကၽြန္ေတာ္သူမကို မုန္းမသြား။ သူမသည္ ေမလကဲ႕သို႕ သန္႕စင္လွပဆဲဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္သည္။ သို႕ေသာ္ျငား ကၽြန္ေတာ္ေႏြကမၻာတြင္ေတာ႕ `ပိေတာက္လည္းတုန္း လလည္းပုန္း´ သည္႕အျဖစ္မ်ိဳး ပမာျဖစ္သည္ကို သူမ သိေစလိုသည္။ သူမ၏ ေကသာဦးမွာ တင္႕လွ်မ္းခြင္႕ မရေလေသာ ပိေတာက္ဦးေလးမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္ ဒိုင္ယာရီ စာအုပ္ေလးထဲတြင္ အစီအရီ အိပ္စက္ခြင္႕ရခဲ႕သည္။


အထက္ပါအေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္႕အျဖစ္အပ်က္မ်ားျဖစ္သည္ဟု သင္တစ္ထစ္ခ် မတြက္ေစခ်င္။သို႕ေသာ္ ထိုအရာမ်ားသည္ ျဖစ္ခဲ႕ျပီးေသာ အပ်က္မ်ား ျဖစ္၏။ ထိုအရာကိုေတာ႕  သင္လက္ခံယံုၾကည္ရမည္။ ကုန္ဆံုးသြားေသာ ေႏြေန႕လယ္ အိပ္မက္မ်ားအတြက္ကိုမူ ကၽြန္ေတာ္မွာ အလြမ္းလက္က်န္တခ်ိဳ႕ ရွိဆဲျဖစ္၏။ သို႕ေသာ္ ထိုအလြမ္းသည္ တမ္းမက္ျခင္း သက္သက္မဟုတ္တာေတာ႕ ေျပာခ်င္ေသးသည္။ ကၽြန္ေတာ္႕ ဒိုင္ယာရီ စာအုပ္ေလးထဲတြင္ သူမကို မေပးျဖစ္ခဲ႕ေသာ နွင္းဆီပန္းေျခာက္နွင္႕ ပိေတာက္ဦးပန္းခက္ေျခာက္ကေလးမ်ား ရွိေနေသးသည္။ ထုိ႕အတူ သူမ လက္ခံမသြားေသာ အသည္းနွစ္လႊာပံု စာရြက္ေခါက္ကေလးလည္း ရွိေနေသးသည္။ထို သက္မဲ႕အရာေလးမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္ သူမကို လြမ္းတိုင္း ထုတ္ၾကည္႕ျဖစ္ေသာ အရာမ်ား ျဖစ္သည္ဟု ဆိုလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ ညာရာက်ေပမည္။ သို႕ေသာ္ျငား အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ထုတ္ၾကည္႕ျဖစ္သည္ ဆိုျခင္းကိုေတာ႕ ၀န္ခံရေပမည္။


ယခုနွစ္ ေႏြဦးတြင္ ကၽြန္ေတာ္ သူမကို ထူးထူးျခားျခား အလြမ္းပိုေနမိျပန္သည္။ အတီးမပါေသာ အဆုိသက္သက္ျဖင္႕ ကိုေစာညိန္း၏ `ေႏြဦး´  နွင္႕ `ခ်စ္ျပံဳးနွင္းဆီ´ သီခ်င္းမ်ားကို ညည္းမိတတ္သည္။ ေငြလသာေသာ ေႏြညျပာမ်ားေအာက္တြင္ သူမကို လြမ္းရင္း လေရာင္ကို ေရႊဖီမိုးလြတ္နိုင္ျခင္း ခပ္ထားေသာ အၾကမ္းရည္ျဖင္႕ ျမည္းစမ္းၾကည္႕သည္။ ထိုအလြမ္းသည္ အနည္းငယ္ ခါးသက္သက္နုိင္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္သည္။ တစ္ဆက္တည္းမွာပင္ `ထင္´ျခင္းသည္ လူ႕သဘာ၀ေပတည္း ဟု ဆိုခဲ႕ဖူးေသာ ဆရာတစ္ေယာက္ကို သတိရမိျပန္သည္။ သို႕ေသာ္ သူမ၏ ရုပ္နာမ္နွစ္ျဖာအလွသည္ ကၽြန္ေတာ္႕ထင္ျခင္းမဟုတ္သည္ကိုေတာ႕ ကၽြန္ေတာ္သိသည္။ ကၽြန္ေတာ္ သူမကို လြမ္းသည္႕အေၾကာင္းမ်ားထဲတြင္ ဘတၳရီ ကုန္သည္အထိ ဖုန္းေျပာခဲ႕ေသာ ညမ်ား ပါသည္။     ` အစ္ကို´ ဟုေခၚေသာ သူမ အသံလြင္လြင္ေလး ပါသည္။ဖုန္းေျပာရင္း သူမဆိုျပခဲ႕ေသာ သီခ်င္းေအးေအးေလးေတြ ပါသည္။ သူမ သိပ္ၾကိဳက္ေသာ ေကာ္ဖီနွင္႕ ကၽြန္ေတာ္ မစားခဲ႕ေသာ ေခ်ာကလက္ေလးေတြ ပါသည္။ သူမကို ကၽြန္ေတာ္ မည္မွ် ခ်စ္သည္ဆုိျခင္းကို သူမ သိ မသိ ကၽြန္ေတာ္ မသိပါ။ သို႕ေသာ္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားနွင္႕ ေျမနီကုန္း မီးပြိဳင္႕ၾကိီးကေတာ႕ သိေလမည္။ ထို႕အတူ စာအုပ္ၾကား အိပ္စက္ရရွာေသာ ပိေတာက္ပန္းေျခာက္ကေလး သိမည္။ လွည္းတန္းေစ်းနံရံေပၚ ေလ်ာင္းစက္ရရွာေသာ နွင္းဆီဖူးေလးသိမည္။ အတိတ္သည္ ျမဴနွင္းမႈန္ေနသည္႕ ညနွင္႕ တူသည္ဟု ဆိုေသာ္ျငား သူမနွင္႕ ပတ္သတ္ေသာ အတိတ္တို႕သည္ ယခုအခ်ိန္ထိ ကၽြန္ေတာ္႕အတြက္ သစ္လြင္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။



 ျမန္မာမွန္လွ်င္ သၾကၤန္ဆိုေသာ စကားကို ၾကားရံုနွင္ ရင္ခုန္တတ္သည္။ ေႏြ၏ ဇာတ္လိုက္ေက်ာ္သည္ သၾကၤန္ဟု ဆိုၾကမည္ဆိုလွ်င္ သူ႕အေပါင္းအေဖာ္ တမာန္ေတာ္ ဥၾသငွက္နွင္႕ ပြင္႕ဖက္လႊာ ေရႊစင္ပိေတာက္ကိုလည္း ေမ႕ထား၍ ရမည္မဟုတ္။ ထို႕အတူ ရြက္ေၾကြေတာနွင္႕ ရိုးျပတ္လယ္ကြင္းကိုလည္း ပစ္ပယ္၍ ရမည္မဟုတ္။ ပစ္ပယ္၍ မရေသာ ေႏြသရုပ္ေဆာင္မ်ားကို ေျပာေနလွ်င္ ဆံုးမည္မဟုတ္ပါ။ သို႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ယခု ေျပာခ်င္ေသာ အေၾကာင္းအရာမွာ ထိုဇာတ္လိုက္ေက်ာ္မ်ားနွင္႕ ဆက္စပ္ေနနိုင္ပါသည္။ ေႏြသည္ ေျခာက္ေသြ႕သည္ဟု ဆိုတတ္ၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္႕အတြက္ေတာ႕ မမွန္ပါ။ ေႏြဦးတြင္ နွင္းၾကြင္း၊ လက္ပံပြင္႕နီနွင္႕ ရြက္ေၾကြေတာမ်ားသည္ ေႏြ၏ ပန္းခ်ီကား ျဖစ္၏။ ေႏြလယ္တြင္ ပိေတာက္ပန္းနွင္႕ သၾကၤန္ခန္းသည္ ခ်စ္ေသာေႏြကို တိုက္ခၽြတ္ေပးသကဲ႕သို႕ အေရာင္လြင္ေစသည္။ ေႏြေနွာင္းတြင္မူ ျမရြက္တို႕ၾကားမွာ ပတၱျမားပြင္႕တို႕ ရဲရဲနီနီ အလွဆင္လိမ္႕ဦးမည္။ ထို႕ေၾကာင္႕ ေႏြသည္ ကၽြန္ေတာ္႕အတြက္မူ ေျခာက္ခမ္းသည္ မဆိုသာခဲ႕။



 ျပီးခဲ႕သည္႕နွစ္ သၾကၤန္က သူမေျပာသကဲ႕သို႕  ရိပ္သာမ၀င္နုိင္ေသာ္လည္း ျပည္ပေရာက္ခုိက္ တတ္နုိင္သေလာက္ ကုသိုလ္ယူမည္ စိတ္ကူးျပီး သၾကၤန္မ႑ပ္မ်ား စည္းကားရာ အရပ္မွာ သူငယ္ခ်င္းမ်ားနွင္႕ စုျပီး မုန္႕ဟင္းခါး ေကၽြးၾကသည္။ သူမကို လြမ္းသည္႕ အေၾကာင္းမ်ားနွင္႕ သူမနွင္႕ ေတြ႕ေသာ သၾကၤန္အေၾကာင္းမ်ားကို အလုပ္ထဲတြင္ အျမဲတမ္း ဖြင္႕ဟျဖစ္ေသာ ရင္ဖြင္႕ေဖာ္ တိုင္းျခားသူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က သၾကၤန္ဆိုေသာ ေရကစားပြဲေတာ္ကို လာခ်င္သည္ ဆိုသျဖင္႕ ထိုေန႕က ကၽြန္ေတာ္ ဖိတ္ခဲ႕သည္။ သူေရာက္လာေသာ အက်ေန႕တြင္ လွဴဒါန္းေကၽြးၾကသူမ်ား၊ ေရကစားေနသူမ်ား၊ ေခတ္ေပၚ အျမဴးသီခ်င္းျဖင္႕ စင္ေပၚ စင္ေအာက္ ခုန္ေနသူမ်ားကို တိုးေ၀ွ႕ေနသူမ်ား စသည္စသည္တို႕ကို ကၽြန္ေတာ္ လိုက္ျပသည္။ တစ္ေနရာ အေရာက္တြင္မူ  ဘီယာဗူးခြံမ်ား လိုက္လံေကာက္ေနေသာ သူအခ်ိဳ႕ကို ကၽြန္ေတာ္တို႕ေတြ႕သည္။ဗူးခြံမ်ားကား ေတာင္ငယ္ပမာ မို႕မို႕ေမာက္ေမာက္နွင္႕ ရွိေန၏။ ထိုဗူးခြံမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႕အဖြဲ႕ ေသာက္သည္မ်ားလည္း ပါ၏။ ထို႕အတူ ကရင္း ခုန္ရင္း ေသာက္ၾကသူမ်ားလည္း ပါ၏။ ဗူးခြံမ်ားကိုေတြ႕ေတာ႕ သူက ကၽြန္ေတာ္႕ကို  `မင္းတို႕က ေရကစားပြဲေတာ္လား ဘီယာကစားပြဲေတာ္လား´ ဟု ေမးသည္။ လက္ထဲမွ ေသာက္လက္စ ဘီယာဗူးေလးအား မသိမသာ ေနာက္သို႕ ၀ွက္ရင္း အင္ အယ္ ညည္းျပီး ဟိုကုတ္ ဒီကုတ္နွင္႕ ကၽြန္ေတာ္ အရူးကြက္ နင္းခဲ႕သည္။ သူ႕ကို အရူးကြက္နင္းခဲ႕ရေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္႕ စိတ္ကိုေတာ႕ ကၽြန္ေတာ္ အရူးကြက္ နင္း၍ မရခဲ႕ပါ။ ရိုးရာသၾကၤန္၊ ေငြဖလားနွင္႕ ေရကစားေသာ သၾကၤန္၊ သေျပရြက္နွင္႕ ေရပက္ေသာ သၾကၤန္ ၊ အစဥ္အလာနွင္႕ ယဥ္ေက်းမႈသည္ ေလထဲတြင္ ေပ်ာက္လုလု။သၾကၤန္ဟူေသာ အသံုးကို ဆန္းစစ္ၾကည္႕ေတာ႕ သၾကၤႏၱ=ကူးေျပာင္းျခင္းဆိုသည္႕ အဓိပၸါယ္ထြက္သည္။ သို႕ေသာ္ျငား ယခုကူးေျပာင္းေနျခင္းမ်ားသည္ နွစ္ေဟာင္းမွ နွစ္သစ္သို႕ ကူးေျပာင္းျခင္းမဟုတ္ပဲ ရိုးရာပြဲမွ သရုပ္ပ်က္ပြဲသို႕ ကူးေျပာင္းျခင္းနွင္႕ တူေနျပီေလာဟု ကၽြန္ေတာ္ေတြးမိသည္။။ထိုေန႕က သူမကို ကၽြန္ေတာ္ မလြမ္းအားပါ။ သူငယ္ခ်င္း၏ အေမးထဲတြင္သာ ေခါင္းစိုက္ေနခဲ႕ပါသည္။


ယခုနွစ္ သၾကၤန္မေရာက္ေသးပါ။ ေရာက္လွ်င္လည္း သူမက ကၽြန္ေတာ္႕ကို ရိပ္သာ၀င္ရန္ တိုက္တြန္းေတာ႕မည္မထင္။ ထို႕ အတူ လူမ်ိဳးျခား သူငယ္ခ်င္းသည္လည္း သၾကၤန္ပြဲကို လိုက္ၾကည္႕ခ်င္မည္ မထင္ေတာ႕ပါ။ရုိးရာပြဲကုိ သရုပ္ပ်က္ပြဲအသြင္ျမင္သြားမည္ျဖစ္ေသာသူ႕ခံစားခ်က္မ်ားကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ျမင္လိုက္မိသလိုရွိ၏။ထုိအျဖစ္အပ်က္မ်ားေၾကာင့္လည္း ကၽြန္ေတာ္႕ရင္ထဲတြင္ အရွိဳးရာမ်ား ထင္က်န္ေနသည္။ သို႕ေသာ္ျငား  ပိေတာက္ဦးတို႕ ပြင္႕ေလလွ်င္ေတာ႕ ကၽြန္ေတာ္ သူမကို ဆြတ္ဆြတ္က်င္က်င္ လြမ္းမိပါဦးမည္။ ထိုအလြမ္းသည္ တမ္းမက္ျခင္း သက္သက္ မဟုတ္သည္ကိုေတာ႕ ထပ္၍ ဆိုပါရေစဦး။ ထိုအလြမ္းနွင္႕အတူ အရိႈးရာ တခ်ိဳ႕ကလည္း ကၽြန္ေတာ္႕ရင္ထဲတြင္ ယွက္သိုင္းအိမ္ဖြဲ႕ေနဆဲ ျဖစ္သည္။ ယခုနွစ္ ကၽြန္ေတာ္႕ဒိုင္ယာရီ စာအုပ္ေလးထဲတြင္ ပိေတာက္ တစ္ခက္နွင္႕ အတူ ဘီယာဗူးခြံေလး  တိုးလာပါဦးမည္ေလာ။ေခတ္၏ ရုိက္ခတ္မႈကို အေၾကာင္းျပ၍ ကၽြန္ေတာ္ခရီးဆက္ရမည္ေလာ.။ သႀကၤန္သည္ သႀကၤန္ပီပီ အဓိပၸါယ္ရွိစြာ ေကာင္းေသာေျပာင္းလဲျခင္းျဖင့္ ႏွစ္သစ္ကုိႀကဳိဆိုပါဦးမည္ေလာ..။ အလြမ္းျမဴမွဳန္ေ၀့က်န္ရစ္ေသာကၽြန္ေတာ့္ႏွလုံးသားထဲမွာ အေျဖမ်ားကေ၀၀ါးက်န္ရစ္ေနဆဲျဖစ္ပါသည္။


ဆႏၵမြန္ျဖင္႕....။ လြမ္းေနာင္

1 comment:

  1. ဆရာသမားကေတာ့ လုပ္ခ်လိုက္ျပန္ၿပီ.. ေဟးးေဟးးး
    မိုက္တယ္...

    ReplyDelete

ကြန္မန္႕တစ္ခုဟာ စာေရးသူအတြက္ အားေဆးတစ္ခြက္ပါ။ အျမင္ကို ပြင္႕ပြင္႕လင္းလင္း ေျပာသြားေစခ်င္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။